stella nova

visiting my fournais

Trine: HEJ MY…. DU ARBEJDER SOM STYLIST OG HAR GJORT DET I MANGE ÅR; BL.A. PÅ THOMAS BLACHMANS TEAM I X-FACTOR, MEN NU ER DU STARTET PÅ NOGET HELT NYT… HAR DU LYST TIL AT FORTÆLLE OM DET?

My: Ja, jeg er startet på Facereading uddannelsen hos min mentor, som hedder Fattima Loreen. Facereading er en en blanding af traditionel kinesisk medicin og en spirituel praksis. Det er opstået i Kina helt tilbage da kejseren havde konkubiner, som kun han måtte røre ved.
Dengang udviklede man en måde at stille diagnoser når konkubinerne var syge og det blev starten på facereading. Det var kun ved at kigge på deres ansigter at man stillede diagnoserne og derved kunne blive klog på deres svagheder og styrker. I vores tid er det udviklet i flere forskellige retninger og det er bl.a. brugt af både CIA og FBI, samt i lufthavne til at spotte terrorister, så nu er det anerkendt også i vesten og er ikke længere kun betragtet som østerlandsk mystik.

Trine: DET ER ET SPÆNDENDE REDSKAB. HVORDAN ER DU KOMMET I KONTAKT MED DET?

My: Det er gennem min mentor Fattima, som jeg har kendt næsten hele mit liv. Hun er blevet undervist af Lillian Bridges som er ud af en familie, der i lige linje gennem mange generationer har ført facereading op til det den version som i udpræget grad praktiseres i Europa. Det er en version hvor man udelukkende fokuserer på at arbejde med klientens potentialer og på en positiv tilgang til dette. Dvs. at man arbejder med klientens muligheder for at skabe succes og dette kan f.eks. både være i dit arbejdsliv, dit kærlighedsliv eller på andre områder hvor man har lyst til at udvikle sig.

Trine: HVAD FIK DIG TIL AT TAGE SPRINGET UD I AT TAGE UDDANELSEN?

My: Jeg har kendt Fattima stort set hele mit liv og hun har hjulpet mig som vejleder i rigtig mange sammenhænge og det var derfor naturligt for mig at følge hende og være en del af hendes spirituelle uddannelse… Det føltes naturligt at tage det valg, nok meget på grund af hende. Jeg følte også mig klar til at se skulle være netop nu, da jeg de sidste to år er gået igennem en masse store skift, og havde brug for at forbinde mig mere til mit livsformål. Men det er en krævende proces… Det er vildt spændende, og der er mange ting der føles som en kæmpe gave, men samtidig skal man være parat til at arbejde med sig selv og ens egne traumer og skygge sider, og det er hårdt indre arbejde,

Trine: DET SKAL MAN NOK VÆRE KLAR TIL… DET ER NOK IKKE BARE ET QUICK FIX?

My: Lige præcis… Vi har f.eks. lige været på retreat i fire dage… Og det lyder umiddelbart meget lækkert, men det er fire intensive dage hvor man kigger indad og konfronteres med ens dybeste issues og med rum til at bearbejde dem, blandt andet også for at kunne lære at holde rum for andre. 

Trine: DET ER SPÆNDENDE…. TÆNKER DU SÅ AT STOPPE SOM STYLIST?

My: Nej nej… Men jeg har arbejdet med tøj, mode og udseende i mere end 12 år – og det er også vildt sjovt og på alle måder har jeg følt mig privilegeret, så det er ikke et farvel til den verden, men jeg har nok fået et behov for mere dybde.

Trine: DET FORSTÅR JEG GODT, OG SELVOM JEG ELSKER DET JEG LAVER, OG SELVOM  DER ER MANGE LAG I HVORFOR MAN KLÆDER SIG SOM MAN GØR OG AT DET I SIG SELV ER ET SPÆNDENDE STUDIE RENT SOCIOLOGISK, SÅ KAN JEG SAGTENS GENKENDE BEHOVET FOR EN ANDEN SLAGS FORDYBELSE.

My: Ja, jeg har nok savnet en en anden form for dybde og udvikling.

Trine: JA, DET ER JO I SIDSTE ENDE KUN TØJ, MEN DET ER JO OGSÅ EN GOD KOMBI… ALTSÅ AT ARBEJDE MED DET INDRE OG DET YDRE PÅ SAMME TID.

My: Ja, for tøj er jo også et sjæleligt udtryk og på den måde er det en god kombi som
giver mit arbejde som stylist nogle nye dimensioner og mere substans.

Trine: JA, OG DU BLIVER HELT SIKKERT OGSÅ EN DYGTIGERE STYLIST AF AT VIDE NOGET MERE OM MENNESKER OG DERES
INDERSTE I STEDET FOR KUN AT TAGE STILLING TIL OM DE HAR LANGE ELLER KORTE BEN.

My: Ja, og nu når jeg skal til at lave X-factor igen hvor jeg styler hele Thomas Blachmans team, som jeg har gjort de sidste 5 år, så føler jeg at jeg at jeg har en helt anden tilgang til at arbejde med artisternes potentiale. Ifølge facereading, så indeholder vi alle sammen forskellige elementer, men én eller to vil være de dominerende, og det er enten jord, metal, ild, vand og træ. Hvert element har betydning for dit potentiale og der er ofte tilfælde hvor den enkelte person har undertrykt et eller flere af sine elementer og dermed er i ubalance. Det kan skyldes at man som barn er blevet presset for meget i den forkerte retning, eller at ens omgivelser ikke har anerkendt ens personlighed og derved har man langsomt lært at indordne sig og således har man undertrykt sine elementer. Det er der hvor facereading kan hjælpe til at se disse muligheder som en øjenåbner for hvordan man kan finde tilbage til sin kerne, og det vil være helt vildt spændende at kigge på de nye deltagere og se hvilke elementer de besidder og i fælleskab finde ud hvad der skal skrues op eller ned for I forhold til styling.

Trine: JA, SÅ ISCENESÆTTELSEN BLIVER EN FORLÆNGELSE AF DETTE…

My: Ja, for nu kan jeg lave sessions med hver enkelt deltager for at stille skarpt på om de bruger deres elementer og derved deres potentiale maximalt og i facereading siger man at hvis man undertrykker et element, så er din sjæl ikke i kroppen.

Trine: DET LYDER ALT SAMMEN RIGTIG SPÆNDENDE OG MÅSKE VI NU KOMMER TIL AT SE THOMAS BLACHMAN I EN HELT NY UDGAVE… HVEM VED 😊
TAK FOR DIN TID KÆRE MY, OG RIGTIG MEGET HELD OG LYKKE MED DIN UDDANNELSE.